torsdag 4 september 2014

Uppdatering

Skolan har dragit i gång, så klart med VAB på lilleman parallellt. Maken tog nästan hela veckan så jag kunde gå skolan. 

Det känns skönt att vata tillbaka, intressant kurs om mikrobiologi. Dock kommer jag nog bli hypokondriker efter denna kurs. Alltså va smarta bakterier och virus är. Och resistens! Helt galet va nära vi är att inte kunna bota de mest "vanliga" sjukdomarna. Alla småbarnsföräldrar som läser detta: Vaccinera era barn! Som sagt, jag kommer få bacill-skräck.. Men intressant som tusan. 

Jag har även gått en HLR (hjärt och lungräddning) idag. Mycket kul och mycket värdefullt! Så nu har jag en "certifiering" i HLR. Konstigt nog blev jag lite känslosam av att titta på en film om en man som fick ett hjärtstopp och räddades på ett gym. Som fick en andra chans pga av en person på gymmet agerade fort och kunde HLR. Samma kunskap som jag idag fått. Värdefullt på något sätt. 

I morgon kväll ska jag jobba, vilket jag inte ser fram emot faktiskt. Skulle hellre vilja ha fredagsmys med min familj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar