tisdag 23 september 2014

Så mycket..

Jag har så mycket jag vill skriva här, men tiden finns inte. 

Ska dra en uppdatering lite kort. 

* skolan är igång på allvar, och jag älskar det! 

*hösten har kommit med besked

* 13% av Sveriges befolkning röstade på SD. Jag var inte en av dem. Jag var en av dem som ville kräkas hela valnatten över det resultatet. 

* jag har varit nära att förlora en vän. Inte till döden utan till extremt olika åsikter. Det har varit otroligt jobbigt. Men vi jobbar på det och idag känns det bättre. 

* jag har färgat håret. Bestämt mig gör arr spara det långt. 

* vi var utan vatten i 2 dygn. Inte så kul att inte kunna spola i toaletten eller tvätta händerna. Vilken lyx vatten är!! 

* jag oroar mig för Ebola. Och multiresistenta bakterier. Och IS framfart. Världen är helt upp och ner och jag önskar jag vore lyckligt ovetande. Så jag kunde sova på kvällarna. 

* jag har absolut ingen sexlust. Jag vet inte var den tagit vägen. 2014 är inte sexets år iaf. Min man börjar tycka det är jobbigt att alltid få ett avisande. Vilket gör att jag blir ännu mindre sugen pga av att jag känner att jag "borde" eller "måste". Moment22 det där.. Tips någon? 

* en kompis dotter har börjat fått kramper dagligen, så hon är under utredning. Jag funderar mycket på henne. Önskar jag kunde hjälpa, lindra.. 




2 kommentarer:

  1. Undrar om du bor i mitt huvud för jag kunde skrivit många av dom här orden..speciellt nästsista, samma moment22..inget klokt att tillföra mer än en tröst att du inte är ensam! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar vara ett ganska utbrett problem bland oss småbarnsföräldrar. Om man vågar prata om det.. Tack för det! Det är skönt att veta att det finns fler, det gör att kag känner mig mindre onormal... ;)

    SvaraRadera